Friday, January 08, 2010

BERDOSAKAH CINTA??



tengok nama tu:Zuhaida Hj Zainon(adik dia tumpang bangga la)

Salam alaik...selamat tahun baru 1431H...Selamat tahun baru 2010 Masihi.

Berdosakah Cinta???
Ermm...Jawab sendiri la soalan tu.Sebab soalan yang ditayangkan ni hanya sekadar iklan semata-mata.
Lebih tepat lagi,sekalung ucapan tahniah untuk "kak tam"(my sis) kerana pihak majalah Anis telah memilih karya cerpennya untuk disiarkan dalam majalah Anis keluaran bulan Januari 2010.
Patut la beria-ria paksa suruh saya beli majalah Anis ni.Sebab penulis cerpen ni sendiri skarang berada di Alexandria,Mesir.Jadi,memang tak dapat la nak tatap karya agungnya dengan mata kepala sendiri.Tapi macam mana pon,majalah ini sendiri tetap akan menanti,menunggu dan menyambut kepulangan tuannya pulang ke tanah air satu hari nanti.Moga cepat-cepatlah habiskan pengajian kat sana.Nak rasa timang anak sedara baru plak(ha3).




cinta itu sesuatu yang suci.Penuh luhur dalam menerajui sebuah perhubungan jika kita ikhlas meletakkannya pada tangga teratas dalam hati."Apa engkau tidak percaya pada cinta Dhiya?"Aku cuba menguji gejolak rasa hatimu.Ingin menebak sejauh mana kepercayaanmu pada cinta.

"Bukan begitu maksudku, kawan.Padaku cinta terlalu subjektif destinasinya.Cinta ada Rabb menemukan kita pada kesejahteraan hidup dan akhirat abadi.Cinta pada manusia,mungkin ada kesejahteraanya tapi sampai bila mahu berkhayal dalam cinta sebelum berkahwin yang tidak menjanjikan apa-apa itu."

petikan daripada cerpen-



Majalah Anis Januari 2010

Muka surat 1

Muka surat seterusnya..


Cerpen ni sepanjang lima muka surat.Sesuai la untuk bacaan ringan-ringan dan santai.Kalau sesapa yang berminat nak baca cerpen ni,sila dapatkan majalah Anis keluaran Januari 2010 sebelum habis.Best la jugak jalan cerita dia.(tak boleh nak puji lebih2,takut riyak..berdosa.ha3)Yang lebih menarik lagi,sebab cerita ni sendiri adalah pengalaman hidup penulis rasanya waktu muda-muda dulu sebelum berhijrah ke Mesir.(orang sana jangan marah..he2)...

Dan pic yang last ni..bukan piala untuk penulis cerpen "Berdosakah Cinta"..tapi anugerah untuk "adek" penulis cerpen tu..sempena hadiah tempat ketiga Pertandingan Debat Diraja antara IPTA 2009..syabas untuk diri sendiri.Nanti pulun lagi.

7 comments:

Zuhaida Haji Zainon said...

tochey!tochey!nama abah pun masuk lam majalah jgk..! =p

aqih said...

nma abh mst dah...haha

pu3 balqis said...

wah... semua pakat hepi nih..
nak tumpang hepi sama...
=P

piala? mabruk a'laik..

aqih said...

piala utk kenangan

shbt mnzrh said...

salam. . .
aik,cam knl je piala 2. . .=)
ap2pn,keep it up. . .
salami a'la ukhtika. . .

kak muteh said...

dah blogging!
cuti mai la teman kak kat pasir gudang..letih arr faqihah merap!

aqih said...

sabaq kak muteh..sabaq!!nnt2 ada msa free..adek smpi pasr gudang insyallh..